Czym jest projekt ``Marka Sukcesu``
„MARKA SUKCESU” to program rozwoju dla MAŁYCH I ŚREDNICH przedsiębiorstw oparty na trzech kluczowych zasadach:
KOMPLEKSOWOŚĆ MOŻE IŚĆ W PARZE Z JAKOŚCIĄ
WSPÓŁPRACĘ W BIZNESIE MOŻNA OPRZEĆ NA ZAUFANIU
MNIEJSZE NIE ZNACZY SŁABSZE
Projekt „Marka Sukcesu” powstał z myślą o małych i średnich firmach, które zamierzają wdrożyć nowe marki na rynek, pragną zwiększyć motywację pracowników, ograniczyć koszty, usprawnić politykę marketingową firmy, odświeżyć wizerunek czy też znaleźć rzetelne i profesjonalne wsparcie w dłuższej perspektywie ze strony doradcy biznesu.
Przesłankami, które zmotywowały pomysłodawcę
do rozpoczęcia prac nad programem były:
Trudna sytuacja rynkowa
Kryzys i jego konsekwencje dla małych i średnich firm, które, aby przetrwać muszą ograniczać zatrudnienie, produkcję, wydatki oraz szukać niestandardowych sposobów promocji. Program ma na celu szukanie innych rozwiązań radzenia sobie w kryzysie.
Niski poziom obsługi
ze strony wielu firm doradczych oraz wysokie koszty realizacji powierzonych zadań – małe i średnie firmy podchodzą sceptycznie do agencji marketingowych tylko dlatego, że powstaje ich coraz więcej, a poziom obsługi spada. Na kampanie reklamowe firmy przeznaczają ogromne pieniądze, a efekty są niewidoczne, gdyż założone w działaniach cele nie są w 100% spójne z potrzebami, potencjałem i możliwościami. Dodatkowo przygotowywane kreacje nie wyróżniają się wśród konkurencji, a realizowane akcje opierają się na „szablonach”.
Nieefektywne wykorzystanie potencjału marki
pomysłowość i przedsiębiorczość w wykonaniu małych i średnich firm jest motorem gospodarki, niejednokrotnie jednak nieumiejętnie prowadzonym. Wsparcie w realizacji założeń strategicznych to rola Opiekuna Marki.
Nieefektywne wykorzystanie potencjału marki
firmy muszą się wyróżniać na rynku, by zyskać nie tylko zaufanie Klientów, ale i kontrahentów. W dobie kryzysu mimo wszystko zyskuje jakość, ludzie poszukują stabilnych i racjonalnych cenowo rozwiązań, które będę im służyć na dłużej. Praca opiekuna marki ma właśnie taki charakter.
Podkreślenie jakości i rzetelności w biznesie
obecnie w biznesie często zapomina się o tych sformułowaniach, projekt ma na celu „podkreślenie” ich roli w budowaniu marki sukcesu.
Brak spójności
między działami marketingu i sprzedaży w wielu firmach komunikacja i współpraca między osobami z działów sprzedaży i marketingu jest utrudniona ze względu na brak konkretnych zasad, narzędzi działań, budżetu. Celem projektu jest wskazanie właściwych „dróg” porozumienia i ustalenie wspólnych priorytetów i ich realizacji.
Niewykorzystany potencjał ludzki
w małych i średnich firmach drzemie ogromny ludzki potencjał, który odpowiednio zarządzany może śmiało konkurować z największymi przedsiębiorstwami. Systematyczne szkolenia, coaching, konferencje, rozmowy oceniające i wiele innych działań może sprzyjać rozwojowi najcenniejszego z zasobów – ludzi.
Brak opiekunów Marki wewnątrz firmy
brak stanowisk specjalistów ds. PR/ marketingu, koordynatora sprzedaży to często zjawisko w małych i średnich firmach. W tym miejscu pojawia się Opiekun Zewnętrzny, który w przeciwieństwie do innych doradców tego pokroju jest zainteresowany poznaniem firmy szczegółowo od wewnątrz i zaproponowaniem najlepszych rozwiązań, ale w racjonalnej cenie.
Jakościowe efekty skali
program opiera się na współpracy małych i średnich przedsiębiorstw z małym przedsiębiorcą, który wykorzystując ambitne i zaangażowane firmy może świadczyć usługi w sposób kompleksowy, na najwyższym poziomie i w atrakcyjnej cenie.